mandag 7. desember 2009

Rett og slett fordi det gir glede og energi!

Endelig kan jeg sette meg ned igjen med bloggen. Det er så gøy å skrive! Særlig når jeg bestemmer helt selv hva jeg skal skrive om. Har hatt pause fra bloggingen en stund pga annen skriving (bok om kommunikasjon). Bloggen har ligget og kilt i bakhodet.

Spesielt når jeg er ute og løper, tenker jeg på hva jeg kan skrive i bloggen. Da blir tankene mine omtrent som en kjele popcorn der lokket er i ferd med å lette og det tyter ut over kanten. Jeg putter popcornet i munnen, tygger og smaker. Mmmm, ja det kan jeg skrive om - og det - og det - og det ...

Popcornet fyller meg med energi fra hårfestet og helt ned i tærne. Tankene tumler lystig i hodet. Tyter ut i armene og sitrer gjennom fingrene, som lykkelig begynner å danse touch på tastaturet. Skjermen fylles med ord. De er som ingredienser i en matrett under komposisjon. Jeg er kokken. Ser på ordene, lukter, smaker på dem. Tar vekk litt her, legger til litt der, flytter litt rundt hit og dit. Vil så gjerne lage en velkomponert og velsmakende rett som kan serveres og nytes av andre. Tiden forsvinner, alt rundt forsvinner. Det er bare meg, skjermen og ordene.

Jeg koooser meg. Det er så deilig å kunne gjøre noe av ren og skjær lyst, rett og slett fordi det gir glede og energi!

For en tid siden ble jeg introdusert til en ny kollega. Jeg spurte ham hva han liker aller best å jobbe med. Svaret kom spontant: «Gå inn i bedrifter i krise og snu dem. Få forretningen til å blomstre igjen. Jeg elsker det!» Øynene hans lyste, smilet gikk fra øre til øre, han gned seg i hendene, og det var bare så vidt han ikke begynte å trippe der han sto. Jeg trodde ham!

Coach:
Hva liker du aller best å gjøre?
Når føler du deg mest levende?
Hvilke ressurser i deg selv får du brukt da?
Jeg ønsker deg rikelig med muligheter til å drive med det du elsker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar